• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58016
+
-

ساخت 3 مجموعه سینمایی درشیراز

شهردار شیراز از ساخت 3 مجموعه سینمایی و فرهنگی در شهرک فرزانگان، فلکه کوزه‌گری و بلوار نصر با نگاه عدالت‌محوری و توزیع عادلانه فضاهای فرهنگی خبر داد.
به گزارش ایسنا، «حیدر اسکندرپور» در بازدید از عملیات عمرانی فرهنگسرای فرزانگان واقع در بلوار طلاییه گفت: این پروژه با زیربنای بیش از 4 هزار متر‌ مربع با کاربری‌های فرهنگی چون سالن سینما و گالری هنری، ورزشی و تجاری، جنب ساختمان شهرداری منطقه 9 در حال ساخت است. 

وی ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فرهنگسرای فرزانگان افزود: طی 3 ماه گذشته این پروژه پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته است. 
شهردار شیراز با اشاره به این‌که در مناطق کمتر برخوردار این کلان‌شهر با کمبود مراکز فرهنگی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: ساخت فرهنگسرای فرزانگان یک فرصت خوب برای شهروندان ساکن محدوده منطقه 9 و شهرک‌های اطراف کمربندی است که بتوانند بدون مراجعه به مرکز و غرب شیراز از سینما، سالن ورزشی، گالری نمایش آثار هنری و قرائت‌خانه استفاده کنند.

وی همچنین در بازدید از عملیات عمرانی پردیس سینمایی جوان واقع در فلکه کوزه‌گری گفت: این پروژه با بیش از 5 هزار متر‌ مربع زیربنا از جمله پروژه‌های شاخص شهرداری در حوزه فرهنگی-اجتماعی است که با افتتاح آن فضای فرهنگی منطقه کوزه‌گری متحول خواهد شد.
به گفته شهردار شیراز، پردیس سینمایی جوان دارای 3 سالن سینما با گنجایش هر کدام 250 نفر، 2 سالن تئاتر با ظرفیت 150 و 70 نفر و سایر فضاهای فرهنگی است.

وی افزود: پروژه پردیس چندمنظوره تئاتر نصر هم که شامل 3 سالن ویژه تئاتر و فضاهای فرهنگی است در زمینی به وسعت 5 هزار متر‌ مربع به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.
اسکندرپور در پایان تاکید کرد: با افتتاح 3 مجموعه سینمایی و فرهنگی در شهرک فرزانگان، فلکه کوزه‌گری و بلوار نصر، توسعه عدالت محور جنوب و شرق شهر شیراز محقق می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید